Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сериальные издания
  • Системный анализ и прикладная информатика
  • 2022
  • № 3
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сериальные издания
  • Системный анализ и прикладная информатика
  • 2022
  • № 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Математическое моделирование для оценки роли метрополитена в транспортных системах крупных городов

Thumbnail
DOI
10.21122/2309-4923-2022-3-29-42
Authors
Булычева, Н. В.
Капский, Д. В.
Лосин, Л. А.
Date
2022
Publisher
БНТУ
Another Title
Mathematical modeling for assessing the role of the subway in the transport systems of large cities
Bibliographic entry
Булычева, Н. В. Математическое моделирование для оценки роли метрополитена в транспортных системах крупных городов = Mathematical modeling for assessing the role of the subway in the transport systems of large cities / Н. В. Булычева, Д. В. Капский, Л. А. Лосин // Системный анализ и прикладная информатика. – 2022. – № 3. – С. 29-42.
Abstract
В настоящей работе с помощью модели формирования пассажиропотоков на условной транспортной сети, основанной на итерационном процессе изменения пассажиропотоков и скоростей, оценивается необходимость скоростных видов общественного транспорта, в частности, метрополитена. Модель предполагает формирование трассы потенциальных скоростных маршрутов на основе расчетных пассажиропотоков. Представлены результаты эксперимента на примере транспортной системы г. Краснодар для трех расчетных периодов – 2007 г., 2017 г., 2022 г.
Abstract in another language
In this study, using the model of passenger flow formation on a conditional transport network based on the iterative process of changes in the passenger flows and velocities, the need for high-speed public transport, in particular, the subway, is estimated. The model allows the formation of the route of potential high-speed transport based on the calculated passenger flows. The results of the experiment are presented for the example of the Krasnodar transport system for three periods – 2007, 2017, 2022.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/123337
View/Open
29-42.pdf (2.341Mb)
Collections
  • № 3[9]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us