Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2022
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2022
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Оценка эффективности систем управления поворотом гусеничной машины

Thumbnail
Authors
Андрукович, С. Н.
Поварех, А. С.
Date
2022
Publisher
БНТУ
Another Title
Evaluation of the effectiveness of caterpillar turn control systems
Bibliographic entry
Андрукович, С. Н. Оценка эффективности систем управления поворотом гусеничной машины = Evaluation of the effectiveness of caterpillar turn control systems / С. Н. Андрукович, А. С. Поварех // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Д. В. Капский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2022. – Т. 1. – С. 224-228.
Abstract
Повышение скоростей движения и мощностных характеристик гусеничных машин (ГМ) предъявляют повышенные требования к системам управления движением машины, к которым относится система управления поворотом, обеспечивающая маневренность и скоростной режим движения машины в различных условиях движения. В статье приведены результаты анализа влияния конструктивного исполнения систем управления поворотом и эксплуатационных условий на выходные характеристики движения ГМ.
Abstract in another language
Increasing the speeds of movement and the power characteristics of tracked vehicles (GM) place increased demands on the vehicle motion control systems, which include a turn control system that provides maneuverability and high-speed mode of movement of the vehicle in various driving conditions. The article presents the results of the analysis of the influence of the design of turn control systems and operating conditions on the output characteristics of GM movement.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/122317
View/Open
224-228.pdf (224.3Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[72]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us