Расчет НДС двери грузовика при испытаниях на соответствие требованиям правил ООН № 29
Another Title
Calculation of the stress-strain state of a truck door during tests for compliance with the requirements of regulation № 29
Bibliographic entry
Шукюров, А. О. Расчет НДС двери грузовика при испытаниях на соответствие требованиям правил ООН № 29 = Calculation of the stress-strain state of a truck door during tests for compliance with the requirements of regulation № 29 / А. О. Шукюров, А. В. Шмелев, А. Л. Кисельков // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Д. В. Капский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2022. – Т. 1. – С. 88-93.
Abstract
Рассмотрен пример виртуальных испытаний кабины грузового автомобиля на соответствие требованиям правил ООН № 29. А именно, частный случай, расчет НДС и композитной двери. Представлены основные этапы разработки и настройки компьютерной модели, описания граничных и начальных условий проведения виртуальных испытаний. Моделирование, настройка и расчет компьютерной модели выполнена в программном комплексе ANSYS Workbench, LS-DYNA. Результаты расчета показали, что крепления кронштейна с панелью двери приводит к разрушению панели в момент удара. Компьютерное моделирование на этапе проектирования позволило определить слабые места конструкции с последующей доработкой.
Abstract in another language
The article provides an example of virtual testing of the cabin of an electric truck for compliance with the requirements of UNECE Regulation No. 29 is considered. Namely, a special case, the calculation of the stress-strain state of the frame-panel door. The main stages of creating and setting up a computer model, describing the boundary and initial conditions for virtual tests are presented. Modeling and setting up of the computer model was performed using the ANSYS Workbench software package. The calculation was performed using the ANSYS LS-DYNA program. The results of the calculation showed that fastening the bracket to the door panel leads to the destruction of the panel at the moment of impact. Computer modeling at the design stage made it possible
to determine the weaknesses of the structure with subsequent refinement.