Формирование навыков вербальной интерпретации как важный компонент содержания обучения иностранному языку в неязыковом вузе
Bibliographic entry
Смольская, В. Н. Формирование навыков вербальной интерпретации как важный компонент содержания обучения иностранному языку в неязыковом вузе / В. Н. Смольская // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы V Международной научно-практической конференции, 24-25 ноября 2011 г. : в 2 ч. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2011. – Ч. 2. – С. 216-221.
Abstract
The article is about development of habits of verbal interpretation in the teaching process in technical university. It’s pointed out that habits of verbal interpretation can be divided into two groups according to the stages of their development: kermeneiitic reading and hermeneutic statement. The article is addressed to English teachers of technical universities and colleges.