Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2021
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2021
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Компьютерное моделирование нагруженности рамы грузового электромобиля

Thumbnail
Authors
Кисельков, А. Л.
Лисовский, Э. В.
Литвинюк, П. С.
Шляжко, С. А.
Шукюров, А. О.
Date
2021
Publisher
БНТУ
Another Title
Computer simulation of the load on the frame of an electric truck
Bibliographic entry
Компьютерное моделирование нагруженности рамы грузового электромобиля = Computer simulation of the load on the frame of an electric truck / А. Л. Кисельков [и др.] // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Д. В. Капский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2021. – Т. 1. – С. 79-84.
Abstract
Статья посвящена определению напряженно-деформированного состояния рамы электромобиля при основных нагрузочных режимах и определению зон с наименьшей усталостной долговечностью. Описаны подходы по адаптации исходной геометрической под создание конечноэлементной сетки, моделированию рессорной и пневматической подвесок, созданию болтовых соединений. Статья содержит описание режимов нагружения, результаты расчетов: напряженно-деформированное состояние конструкции, зоны минимальной долговечности. Приведены рекомендации по снижению металлоемкости конструкции.
Abstract in another language
The article shows the determination of the stress-strain state of the frame of an electric vehicle at the main load modes and the determination of the zones with the least fatigue life. The approaches to adapting the initial geometric for the creation of a finite element mesh, modeling of spring and air suspension, and the creation of bolted connections are described. The article contains a description of loading modes, calculation results: stress-strain state of a structure, zones of minimum durability. Recommendations for reducing the metal consumption of the structure are given.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/108237
View/Open
79-84.pdf (637.9Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[64]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us