dc.contributor.author | Карелин, М. А. | ru |
dc.coverage.spatial | Минск | ru |
dc.date.accessioned | 2021-01-27T13:10:22Z | |
dc.date.available | 2021-01-27T13:10:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Карелин, М. А. Подвижные игры как возможность формирования произвольной саморегуляции двигательной деятельности младших школьников / М. А. Карелин // Новые горизонты - 2020 : сборник материалов VII Белорусско-Китайского молодежного инновационного форума, 17 ноября 2020 года / Белорусский национальный технический университет. – Минск : БНТУ, 2020. – Т. 2. – С. 71-72. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/84669 | |
dc.description.abstract | Studying the problem of the development of self-regulation processes in children is of great theoretical and practical importance. Self-regulation of activity is a particular type of voluntary control and is characterized by the use of significant volitional efforts aimed at overcoming obstacles and difficulties. Today, one of the trends in the study of self-regulation of educational and extracurricular activities in children is its study in conjunction with the formation of the personality in ontogenesis. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БНТУ | ru |
dc.title | Подвижные игры как возможность формирования произвольной саморегуляции двигательной деятельности младших школьников | ru |
dc.type | Working Paper | ru |