Show simple item record

dc.contributor.authorДемидов, А. В.
dc.contributor.authorМуравейко, И. А.
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2019-01-10T07:36:32Z
dc.date.available2019-01-10T07:36:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationДемидов, А. В. Опыт модернизации станов мокрого волочения проволоки для металлокорда = The experience of modernization of mills of wet wire drawing for the metal wire cord / А. В. Демидов, И. А. Муравейко // Литье и металлургия. – 2018. – № 4 (93). – С. 97-102.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/48529
dc.description.abstractВ течение последних лет наблюдается тенденция использования ведущими мировыми производителями шин металлокорда проволок малого диаметра (0,175–0,20 мм) с более высокой прочностью, что требует применения повышенных суммарных вытяжек на мокром волочении. Возможность наращивания обжатий может быть ограничена не только пластичностью обрабатываемого металла, но и конструкцией имеющихся волочильных станов, в частности, недостаточной суммарной паспортной кинематической вытяжкой. Рассмотрены результаты модернизаций станов разных типов, включающие увеличение числа переходов волочения до 28 со снижением частных и повышением суммарных паспортных вытяжек за счет установки дополнительных волочильных шайб малого диаметра и дополнительных волок. Результаты работы показывают, что положительный эффект от улучшения одних технологических параметров может нивелироваться ухудшением других факторов. Показано, что станы с тремя парами волочильных конусов имеют большие возможности для проведения данной модернизации, чем аналогичные станы, но с двумя парами конусов. Предложен критерий оценки влияния размеров волочильных шайб на пластические свойства проволоки для металлокорда, основанный на опыте эксплуатации станов с разным построением кинематики.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleОпыт модернизации станов мокрого волочения проволоки для металлокордаru
dc.title.alternativeThe experience of modernization of mills of wet wire drawing for the metal wire cordru
dc.typeArticleru
dc.identifier.doi10.21122/1683-6065-2018-4-97-102
local.description.annotationThere is a tendency in recent years to use by the world’s leading manufacturers of tires metal wires of small diameter (0,175–0,20 mm) with higher strength, which requires the use of increased total number of extracts on wet drawing. The possibility of increasing the compression can be limited not only by the ductility of the processed metal, but also by the design of the existing drawing mills, in particular, by the insufficient total passport kinematic drawing and, as a consequence, to the excessive sliding of the wire relative to the drawing washers. Results of modernization of mills of different types including increase in number of transitions of drawing to 28 with decrease in private and increase in total passport extracts at the expense of installation of additional drawing washers of small diameter and additional reducing dies are considered. The results show that the positive effect of the improvement of some technological parameters can be offset by the deterioration of other factors. It is shown that the mills with three pairs of drawing cones have more opportunities for this modernization than similar mills, but with two pairs of cones. The criterion of estimation of influence of sizes of drawing washers on plastic properties of a wire for a metal cord based on experience of operation of mills with different construction of kinematics is offered.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record