Show simple item record

dc.contributor.authorСерченя, Т. И.ru
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2025-05-06T12:14:18Z
dc.date.available2025-05-06T12:14:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationСерченя, Т. И. «Третья миссия» университетов: рейтинговые подходы к оценке результативности реализации = «Third mission» of universities: rating approaches to evaluating the results of implementation / Т. И. Серченя // Материалы Международной научно-технической конференции «Инженерная экономика», 27-28 ноября 2024 = Materials of International Scientific and Technical Conference «Engineering Economics», November 27-28 2024 / Белорусский национальный технический университет, Машиностроительный факультет ; редкол.: К. В. Якушенко (пред.), А. В. Арабей, С. Н. Ковшар [и др.] ; сост. К. Н. Шкаровская. – Минск : БНТУ, 2024. – С. 459-468.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/155472
dc.description.abstractВ статье рассмотрены подходы к оценке реализации «третьей миссии» университетов. Проведен сравнительный анализ критериев, используемых при составлении международных рейтингов университетов, по результатам которого выявлено, что международные рейтинги университетов, в большей степени, ориентированы на оценку реализации образовательной и научно-исследовательской миссии. Показано, что оценить влияние университетов на темпы социально-экономического, политического и культурного развития страны возможно через страновые рейтинги, в частности, Глобальный инновационный индекс.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.title«Третья миссия» университетов: рейтинговые подходы к оценке результативности реализацииru
dc.title.alternative«Third mission» of universities: rating approaches to evaluating the results of implementationru
dc.typeWorking Paperru
local.description.annotationThe article examines approaches to assessing the implementation of the «third mission» of universities. A comparative analysis of the criteria used in compiling international university rankings is conducted, the results of which reveal that international university rankings are, to a greater extent, focused on assessing the implementation of the educational and research mission. It is shown that it is possible to assess the influence of universities on the pace of socio-economic, political and cultural development of the country through country rankings, in particular, the Global Innovation Index.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record