dc.contributor.author | Лобанов, А. П. | ru |
dc.contributor.author | Дроздова, Н. В. | ru |
dc.coverage.spatial | Минск | ru |
dc.date.accessioned | 2015-01-28T08:32:07Z | |
dc.date.available | 2015-01-28T08:32:07Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Лобанов, А. П. Лично установленное знание: от Аристотеля до Акоффа = Personally established knowledge: from Aristotle to Akoff / А. П. Лобанов, Н. В. Дроздова // Интеграция и повышение качества образовательных процессов как фактор модернизации экономики и промышленности Союзного государства : материалы Международного научно-практического форума (Минск, октябрь 2013 г.). В 2 т. Т. 1. Педагогическая логистика: образование, наука, экономика / под ред. Б. М. Хрусталева, В. Л. Соломахо. – Минск : БНТУ, 2013. – С. 73 - 76. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/12780 | |
dc.description.abstract | The article presents the analysis of psychological approaches to a problem of knowledge assimilation, depending on cognitive and metacognitive personal development of pupils. Authors believe that knowledge hierarch, differentiation of it comprehension at the level of knowledge and understanding or laws and regularities are necessary to proceed. Knowledge and competences, their depth and speed of assimilation is caused by intellectual development. | en |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БНТУ | ru |
dc.title | Лично установленное знание: от Аристотеля до Акоффа | ru |
dc.title.alternative | Personally established knowledge: from Aristotle to Akoff | en |
dc.type | Working Paper | ru |
dc.relation.book | Интеграция и повышение качества образовательных процессов как фактор модернизации экономики и промышленности Союзного государства : материалы Международного научно-практического форума (Минск, октябрь 2013 г.). В 2 т. Т. 1. Педагогическая логистика: образование, наука, экономика | ru |