Now showing items 150-169 of 546

    • Концептуальные подходы к подготовке преподавателей технологии в условиях технического ВУЗа 

      Черновец, В. И. (БНТУ, 2007)
      Scientific and technical progresses superimpose their imprint to the education system and first of all to the structure of training teaching personnel In this case special role is assigned to training the instructors of technology. As the basis of their preparation must be assumed vocational education and on this base is formed pedagogical knowledge and skills. In connection with ...
      2021-10-14
    • Креативный подход как вектор развития инженерно-педагогического образования 

      Гончарова, Е. П. (БНТУ, 2012)
      In the article the creative approach as an effective direction of engineering teacher education: a concept of "creativity" from the fH)int of view of various methodological trends, monitor the incidence of creativity that are relevant to the modern educational system, the behavior is determined by the creative content of a future teacher of engineer.
      2021-10-11
    • Кризисы профессионального становления 

      Иванова, Е. М. (БНТУ, 2012)
      Иванова, Е. М. Кризисы профессионального становления / Е. М. Иванова // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы VI Международной научно-практической конференции, 29-30 ноября 2012 г. : в 2 ч. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2012. – Ч. 2. – С. 17-21.
      2021-10-11
    • Критерии и показатели профессиональной самостоятельности студентов высшего технического учреждения образования 

      Шахрай, Л. И.; Пшипенко, В. И. (БНТУ, 2012)
      Шахрай, Л. И. Критерии и показатели профессиональной самостоятельности студентов высшего технического учреждения образования / Л. И. Шахрай, В. И. Пшипенко // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы VI Международной научно-практической конференции, 29-30 ноября 2012 г. : в 2 ч. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, ...
      2021-10-11
    • Критерии отбора аутентичных текстов с целью формирования социокультурной компетенции у студентов экономических специальностей 

      Храмцова, М. В. (БНТУ, 2011)
      В курсе обучения деловому английскому языку в вузе экономического профиля чтение играет исключительную роль в будущей профессиональной деятельности студентов, которая связана с постоянным обращением к источникам актуальной и ценностно-значимой информации из области экономики и ее важных направлений. Источниками такой информации являются аутентичные тексты, отражающие современный ...
      2022-04-01
    • Лекция как форма коммуникативного общения 

      Белановская, Е. Е. (БНТУ, 2011)
      Белановская, Е. Е. Лекция как форма коммуникативного общения / Е. Е. Белановская // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы V Международной научно-практической конференции, 24-25 ноября 2011 г. : в 2 ч. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2011. – Ч. 1. – С. 107-113.
      2021-10-08
    • Лингвострановедческий компонент, как средство повышения мотивации обучающихся 

      Вознюк, О. И. (БНТУ, 2012)
      The article is devoted to the problems of country-specific studies materials selection as integral part of modern teaching methodology of foreign languages. Semantic analysis of the plan of the contents of resistant to verbal complexes, study of specific formal means of a foreign language, analysis national -specific interacting of language and nonverbal means of communication, ...
      2021-10-11
    • Личностно ориентированное образование и подготовка педагога-инженера 

      Гончарова, Е. П. (БНТУ, 2012)
      The actual problem introduction of individually oriented education in the preparation of the teacher-engineer. Identified five key provisions of individually oriented education: 1) personally oriented education is aimed at the development of man, finding it an individual, unique, vital and creative abilities, and 2) personally oriented education involves the humane treatment of ...
      2021-10-11
    • Личностно-ориентированное обучение как путь решения задач гуманизации учебного процесса 

      Крыленко, А. М.; Афанасьева, Н. А. (БНТУ, 2007)
      This article is devoted to personal oriented approach in education. The most important in this approach is recognition originality and individuality of every child. Teachers have to help pupils to realize themselves as a personality, to display abilities for creation, to find their own way of self expression.
      2021-10-14
    • Личностные качества в системе профессиональной подготовки будущего учителя 

      Баранова, А. С.; Дыко, И. Г.; Афанасьева, Н. А. (БНТУ, 2004)
      Баранова, А. С. Личностные качества в системе профессиональной подготовки будущего учителя / А. С. Баранова, И. Г. Дыко, Н. А. Афанасьева // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы международной научно-практической конференции, Минск-БНТУ, 20-22 октября 2004 г. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.] ; под общ. ред. Б. М. Хрусталева. ...
      2021-10-12
    • Логистический подход к процессу подготовки инженера 

      Новиков, В. А. (БНТУ, 2010)
      Новиков, В. А. Логистический подход к процессу подготовки инженера / В. А. Новиков // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы IV Международной научно-практической конференции, Минск, БНТУ, 23-24 октября 2010 г. / Белорусский национальный технический университет; редкол.: Б. М. Хрусталев [и др.]. - Минск : БНТУ, 2010. - С. 145-148.
      2017-12-18
    • Магия личного обаяния преподавателя вуза 

      Захарина, А. С. (БНТУ, 2007)
      Захарина, А. С. Магия личного обаяния преподавателя вуза / А. С. Захарина // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы II международной научно-практической конференции, Минск-БНТУ, 19-21 октября 2006 г. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2007. – С. 160-163.
      2021-10-14
    • Магнитожидкостные уплотнения и перспективы их использования в машиностроении 

      Альгадал, А. М.; Баштовой, В. Г. (БНТУ, 2004)
      Альгадал, А. М. Магнитожидкостные уплотнения и перспективы их использования в машиностроении / А. М. Альгадал, В. Г. Баштовой // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы международной научно-практической конференции, Минск-БНТУ, 20-22 октября 2004 г. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.] ; под общ. ред. Б. М. Хрусталева. – Минск : ...
      2021-10-12
    • Матэматычная адукацыя як фактар падрыхтоўкі інжынераў-педагогаў 

      Мяцельскі, А. У.; Чапялёў, М. І. (БНТУ, 2011)
      Professionals who have basic mathematical education, are working successfully in all areas related to the creative principle, including non-mathematical. Therefore, the mathematical education is in line with socially efficient "humanization and humanitarization" of the modern educational system. These circumstances suggest the necessity for the mathematization of modern engineering ...
      2022-04-01
    • Метод кейсов в преподавании дисциплин социально-гуманитарного цикла 

      Данильчик, О. В. (БНТУ, 2013)
      Данильчик, О. В. Метод кейсов в преподавании дисциплин социально-гуманитарного цикла / О. В. Данильчик // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы VII Международной научно-практической конференции (28‒29 ноября 2013 года). В 2 ч. Ч. 2 / ред. кол.: Б. М. Хрусталев [и др.]. – Минск : БНТУ, 2013. – С. 85 - 90.
      2014-11-21
    • Метод проектов 

      Зуева, В. В. (БНТУ, 2007)
      This work dedicated application of Project Method in Education and historical prerequisite inculcation this method. The Project Method exactly assists the development of creativity, flexible and critical thinking, ability to make decisions and bear responsibility for it by engaging pupils into the activity of problem nature. During the Project Method pupils independently use their ...
      2021-10-14
    • Методика военно-педагогического эксперимента 

      Усович, В. В.; Григоренко, С. В. (БНТУ, 2011)
      Усович, В. В. Методика военно-педагогического эксперимента / В. В. Усович, С. В. Григоренко // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы V Международной научно-практической конференции, 24-25 ноября 2011 г. : в 2 ч. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2011. – Ч. 2. – С. 233-234.
      2022-04-01
    • Методика использования средств наглядности в трудовом обучении 

      Мацкевич, К. В.; Босая, Т. П. (БНТУ, 2013)
      Visibility in the training helps to ensure that students have, thanks to the perception of objects and processes of the world, the understanding of the properly reflect objective reality, and at the same perceived phenomena are analyzed and summarized in connection with the learning objectives. Means of clarity on the lessons of labor training - this is a very necessary element. ...
      2014-11-21
    • Методика определения плотности ионного потока и устройство для ее реализации 

      Иващенко, С. А.; Голушко, В. М.; Султан, А. И.; Кармажи, Х. Т. Е. (БНТУ, 2007)
      Методика определения плотности ионного потока и устройство для ее реализации / С. А. Иващенко [и др.] // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы II международной научно-практической конференции, Минск-БНТУ, 19-21 октября 2006 г. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2007. – С. 205-208.
      2021-10-14
    • Методика подготовки мультимедийного урока 

      Пенкрат, Л. В.; Самусева, Н. В. (БНТУ, 2011)
      This article about developing modern lesson. Scientific novelty of this thesis is in theoretical basing and developing of the model modern lesson.
      2022-04-01