Now showing items 21-40 of 823

    • Blockchain in marketing 

      Лобко, А. Р. (БНТУ, 2019)
      In this article we will research how marketing can change due to blockchain technologies. Examine the basics of the blockchain, as well as disadvantages that do not allow this technology conquer the market quickly.
      2019-08-09
    • Brand awareness in doing business 

      Цветкова, А. Д. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматривается такое понятие как узнаваемость бренда и какие способы компании используют, чтобы увеличить ее.
      2023-07-06
    • Branding in crisis: analysis of companies' experience and development of survival strategies 

      Макарич, T. A. (БНТУ, 2023)
      Брендинг – ключевой элемент бизнеса, помогающий компаниям сохранять лидерство на рынке и преодолевать кризисные ситуации. Для выхода из кризиса компаниям необходимо использовать различные стратегии брендинга, основанные на усилении бренда, дифференциации бренда и снижении цены на продукцию, но при этом они должны учитывать собственные ресурсы и возможности, а также особенности ...
      2023-07-06
    • Business process management as the main component of improving business efficiency 

      Горба, В. В. (БНТУ, 2020)
      Тhe article touches upon the issue of competent management of business processes as an important component of any business. To manage business processes, it is proposed to use the integrated ABC-EVA system, which allows managers to obtain reliable and comprehensive information about the business at different levels of its functioning. This system also makes possible to analyze ...
      2020-10-05
    • ChatGPT как эффективная технология для решения проблем проектирования и производства в машиностроительной отрасли 

      Ангерчик, Е. Ю.; Хмелевский, И. A. (БНТУ, 2023)
      ChatGPT – один из таких инструментов, который показал большой потенциал в решении проблем проектирования и производства в машиностроительной отрасли.
      2023-07-06
    • Classical project management is a way to make the project more manageable 

      Терешко, Е. Н.; Лысая, A. A. (БНТУ, 2020)
      The article considers one of the most common method of project management which is called "classical" or "traditional" management. It is necessary to define and achieve clear goals of the project balancing between the scope of work, resources, time, quality and risk. One of the main questions in project management is: What kind of management should be applied in this project. The ...
      2020-10-05
    • Common challenges of international business 

      Берникович, Е. А. (БНТУ, 2022)
      В данной статье рассматриваются проблемы международного бизнеса, его особенности и факторы, которые являются препятствием для развития бизнеса за рубежом. А также анализируются культурные различия в профессиональной сфере международного бизнеса.
      2022-06-22
    • Companies-aggregators in the context of 4 scientific and technical revolutions 

      Дмитриев, Д. Г. (БНТУ, 2022)
      Роль сервисов-агрегаторов в наступлении четвертой НТР. Проблемы и возможности их решения. Благоприятные аспекты влияния агрегаторов на информационную экономику.
      2022-06-22
    • Company wants you to buy less 

      Ковалевич, Е. В. (БНТУ, 2019)
      The article is devoted to the issues of excessive consumption of light industry goods. Based on the analysis of this issue, the characteristics and consequences of this phenomenon, as well as companies opposing the trends, were considered. The article also provides solutions to the problem for individuals.
      2019-08-09
    • Concept of product in modern marketing 

      Сальникова, А. В. (БНТУ, 2019)
      The concept of “goods” in modern marketing is considered, the main goal of modern marketing is formulated in the article. Possible options for eliminating the needs of the consumer with the help of the goods are studied.
      2019-08-14
    • Concepts of enterprise management in the modern world 

      Шляжко, К. Н. (БНТУ, 2020)
      This article is about modern methods of enterprise management. After analyzing the basic principles of any method of organization management, we will answer the question, what the essence of management methods is.
      2020-10-05
    • Controlling as a tool for optimization of enterprise logistics system 

      Петрашкевич, А. А. (БНТУ, 2019)
      Controlling assumes a complex approach towards an enterprise, so as to detect bottlenecks in time, design methods to eliminate them and, in the case of deviations from the planned volumes, to suggest the correction activities. A significant of controlling is the preparation of information adjusted to the recipient, whereas profitability is the main condition. The most important ...
      2019-08-14
    • Corporate fraud 

      Ананич, А. Д. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматривается корпоративное мошенничество, его особенности, типы и факторы, которые говорят о возможных махинациях, а также анализируется вопрос, как не допустить мошенничество на предприятии, сочетая доверительные отношения в коллективе с разумной предосторожностью.
      2023-07-06
    • Coworking in Belarus. Origin and current situation 

      Крапивин, Н. П. (БНТУ, 2020)
      Coworking centers in Belarus are becoming more and more popular every year, thus creating the popularity of this topic. Coworking first appeared in 2012 and immediately gained popularity among programmers, freelancers, and people working remotely. Despite the fact that there are more and more such places every year, you need to figure out what exactly makes people visit coworking ...
      2020-10-05
    • Cryptocurrencies in the economy 

      Гасников, С. В. (БНТУ, 2023)
      Основная цель этой работы – выявить способы влияния криптовалют на экономику.
      2023-07-06
    • Cryptocurrency and its place in the financial system 

      Шилович, У. В. (БНТУ, 2019)
      The article considers the actual problem of using cryptocurrencies in the sphere of financial relations, also it analyzes the main features of cryptocurrency, as well as legislative assurance of it in the Republic of Belarus.
      2019-08-14
    • Cultural awareness in doing business 

      Смирнова, Е. А. (БНТУ, 2023)
      В данной работе рассматривается культурная осведомленность при ведении бизнеса.
      2023-07-06
    • Customer experience: грамотное управление клиентским опытом 

      Рудинский, М. С. (БНТУ, 2022)
      В данной научной работе раскрывается понятие клиентского опыта, его особенности и методы, а также приводятся правила грамотного проектирования клиентского опыта.
      2022-06-22
    • Cовременные методы мотивaции перcонaлa в компaниях по производcтву текcтильной продукции 

      Кибук, М. A.; Кacперcкaя, К. A. (БНТУ, 2020)
      В дaнной cтaтье определяетcя вaжноcть прaвильной мотивaции cотрудников для общего рaзвитие компaнии и доcтижение целей оргaнизaции cрaвнить рaзличные методы и приемы мотивaция cотрудников нa примере компaнии «Cвитaнок».
      2020-10-05
    • Design in marketing 

      Волынец, Д. М. (БНТУ, 2020)
      Nowadays, a lot of time is spent on promoting various ways of goods and services for the successful implementation of the business. Success depends on the ability to develop new creative products and services. It is also very important to retain the consumer after the purchased product or service. That will promote the share of fame in the market. Revenue and sales play a more ...
      2020-10-05