Now showing items 626-645 of 119219

    • Boston Dynamics и её роботы 

      Романовский, К. Ю. (БНТУ, 2019)
      Романовский, К. Ю. Boston Dynamics и её роботы / К. Ю. Романовский ; науч. рук. И. В. Толстик // НИРС-2019 [Электронный ресурс] : материалы 75-й студенческой научно-технической конференции / редкол.: А. С. Поварехо (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – С. 211.
      2020-02-13
    • Bóżnica w Kolnie jako przykład rewitalizacji architektury osynagogalnej w województwie Podlaskim 

      Trojniel, P. (БНТУ, 2017)
      Present article concerns research about the former jewish house of prayer In Kolno. The study showed that the object is so-called Talmudic House (Bet Midrasz) and was incorrectly associated with the synagogue project of Henryk Marconi form 1847. The study was also an attempt to reconstruct the original architectural form of the synagogue In Kolno and analysis of problems related ...
      2017-05-30
    • Brain drain as a negative factor influencing the Belarusian economy 

      Лаптик, В. А. (БНТУ, 2023)
      Население нашей планеты постоянно находится в движении из-за различных факторов, таких как природные явления, социальная динамика и миграция. Одной из насущных проблем, с которой сталкиваются развивающиеся страны, такие как Республика Беларусь, является международная трудовая миграция высококвалифицированных специалистов, широко известная как «утечка мозгов». Эти люди представляют ...
      2023-07-13
    • Brain Tumors 

      Makarenok, M.; Larionov, N.; Lichevskaya, S. (БНТУ, 2020)
      Makarenok, M. Brain Tumors / M. Makarenok, N. Larionov, S. Lichevskaya // Сборник материалов 76-й студенческой научно-технической конференции [Электронный ресурс] : секция "Английский язык", 23 апреля 2020 г. / Белорусский национальный технический университет, Факультет горного дела и инженерной экологии ; под общ. ред. С. А. Хоменко, С. П. Личевской. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 111-114.
      2020-08-26
    • Brain-computer Interface 

      Bobryk, D.; Beznis, Y. (БНТУ, 2021)
      Bobryk, D. Brain-computer Interface / D. Bobryk, Y. Beznis // Сборник материалов 77-й студенческой научно-технической конференции [Электронный ресурс] : 22 апреля 2021 г. / Белорусский национальный технический университет, Факультет горного дела и инженерной экологии ; сост.: С. А. Хоменко, С. П. Личевской. – Минск : БНТУ, 2021. – С. 58-61.
      2021-06-22
    • Brakes that help you steer 

      Zhurauliou, A.; Ladutska, N. (БНТУ, 2019)
      Zhurauliou, A. Brakes that help you steer / A. Zhurauliou, N. Ladutska // Сборник материалов 75-й студенческой научно-технической конференции [Электронный ресурс] : секция "Английский язык", 23 апреля 2019 г. / Белорусский национальный технический университет, Факультет горного дела и инженерной экологии ; под общ. ред.: С. А. Хоменко, С. П. Личевской. – Минск : БНТУ, 2019. – С. 108-110.
      2019-11-27
    • Braking mechanisms of the two position drive 

      Zayats, A.; Khomenko, S. (БНТУ, 2017)
      Zayats, A. Braking mechanisms of the two position drive / A. Zayats, S. Khomenko // Сборник материалов 73-й студенческой научно-технической конференции [Электронный ресурс] : секция "Английский язык", 18 апреля 2017 г. / Белорусский национальный технический университет, Факультет горного дела и инженерной экологии. Студенческая научно-техническая конференция (73 ; 2017 ; Минск), ...
      2017-10-13
    • Brand and its impact on the company's image 

      Kasperovich, А. (БНТУ, 2023)
      Kasperovich, А. Brand and its impact on the company's image / А. Kasperovich ; sci. sup. S. A. Khomenko // Модернизация хозяйственного механизма сквозь призму экономических, правовых, социальных и инженерных подходов : сборник материалов XXII Международной научно-практической конференции, посвященной 55-летию научной школы в области исследования модернизации экономики Белорусского ...
      2024-01-25
    • Brand awareness in doing business 

      Цветкова, А. Д. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматривается такое понятие как узнаваемость бренда и какие способы компании используют, чтобы увеличить ее.
      2023-07-06
    • Brand equity 

      Ermakovich, E. A. (БНТУ, 2022)
      Ermakovich, E. A. Brand equity / E. A. Ermakovich ; науч. рук. M. S. Levitskaya // Перспективы инновационно-технологического и экономического развития минерально-сырьевого комплекса [Электронный ресурс] : сборник материалов XХ Международной научно-практической конференции, посвященной 20-летию Факультета горного дела и инженерной экологии Белорусского национального технического ...
      2022-10-19
    • Brand in international business: concept and algorithm of creation 

      Dubinovich, E. A. (БНТУ, 2020)
      Dubinovich, E. A. Brand in international business: concept and algorithm of creation / E. A. Dubinovich ; teacher V. M. Klentak // Сборник материалов II Международной научно-практической конференции учащихся "Молодежь 21 века", 23 апреля 2020 [Электронный ресурс] / редкол.: С. А. Квасюк [и др.]. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 27-28.
      2020-05-22
    • Brand marketing strategy (taking Xiaomi as an example) 

      Li, Siting (БНТУ, 2023)
      This article mainly talks about Xiaomi's marketing strategy, including products, promotions, pricing, brand marketing offerings, emphasis on product innovation, and smart use of hungry marketing. This successful case can serve as an example for other brands and help them do better marketing and brand promotion.
      2024-01-17
    • Brand promotion in social networks in the context of the crisis of 2022 

      Рагель, А. И. (БНТУ, 2022)
      В статье рассмотрена социальная сеть ВК как развивающийся в 2022 году канал продвижения.
      2022-07-26
    • Brand recognition and students' attitude towards the purchase of energy drinks 

      Misztalewski, K. (БНТУ, 2019)
      Misztalewski, K. Brand recognition and students' attitude towards the purchase of energy drinks / Karol Misztalewski // Сборник материалов Международной научно-практической конференции учащихся "Молодежь 21 века", 14 марта 2019 [Электронный ресурс] / редкол.: С. А. Квасюк [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – С. 36-38.
      2019-05-27
    • Branding in crisis: analysis of companies' experience and development of survival strategies 

      Макарич, T. A. (БНТУ, 2023)
      Брендинг – ключевой элемент бизнеса, помогающий компаниям сохранять лидерство на рынке и преодолевать кризисные ситуации. Для выхода из кризиса компаниям необходимо использовать различные стратегии брендинга, основанные на усилении бренда, дифференциации бренда и снижении цены на продукцию, но при этом они должны учитывать собственные ресурсы и возможности, а также особенности ...
      2023-07-06
    • Briquettes au lieu du bois de chauffage: six raisons de considérer un nouveau type de combustible solide comme une alternative 

      Матейко, Н. В. (БНТУ, 2018)
      Матейко, Н. В. Briquettes au lieu du bois de chauffage: six raisons de considérer un nouveau type de combustible solide comme une alternative = Брикеты вместо дров: шесть поводов рассмотреть новый вид твёрдого топлива в качестве альтернативы / Н. В. Матейко ; науч. рук. Т. И. Васильева // НИРС-74 : материалы научно-практической конференции студентов и курсантов, Минск, 25 апреля ...
      2018-07-18
    • Bristlebots in swarm robotics - new approaches in modeling and agent development 

      Becker, F.; Zeidis, I.; Zimmermann, K.; Cuellar, F.; Pozo Fortunić, J. E.; Lysenko, V.; Minchenya, V. T. (2016)
      Bristlebots are vibration-driven mobile robots. They are characterized by small size, high speed, simple design and low costs of production and application, which are ad- vantageous qualities for agents of swarm robotic systems. In this paper, new ap- proaches in modeling and development of swarm agents are given. It is shown that a simple mass point model can be used to simulate ...
      2019-12-19
    • The British Royal Artillery 

      Cherepovich, A. I. (БНТУ, 2015)
      Cherepovich, A. I. The British Royal Artillery / A. I. Cherepovich ; sup. O. V. Piskun // Сборник трудов Международной научно-технической конференции молодых ученых и студентов, 21-23 апреля 2014 г. / комп. дизайн И. А. Басалай. – Минск : БНТУ, 2015. – С. 107-108.
      2015-05-15
    • Broadband method for group velocity dispersion measurements in the mid-infrared 

      Klimentov, D. S.; Tolstik, N. A.; Dvoyrin, V. V.; Sorokina, I. T. (БНТУ, 2011)
      A setup for broadband measurements of dispersion parameter in optical fibers based on the Mach–Zehnder interferometer is developed. Tm-doped fiber pumped at 1.61 μm was used as a source of broadband emission, that allowed to achieve the measurement spectral range of 1700 to 2000 nm. The method is applicable for comparatively short pieces of optical fiber with lengths of less than ...
      2012-03-28
    • Broadly tunable femtosecond mode-locking in a Tm:KYW laser near 2 μm 

      Lagatsky, A. A.; Calvez, S.; Gupta, J. A.; Kisel, V. E.; Kuleshov, N. V.; Brown, C. T. A.; Dawson, M. D.; Sibbett, W. (Optical Society of America, 2011)
      Efficient mode-locking in a Tm:KY(WO4)(2) laser is demonstrated by using InGaAsSb quantum-well SESAMs. Self-starting ultrashort pulse generation was realized in the 1979-2074 nm spectral region. Maximum average output power up to 411 mW was produced around 1986 nm with the corresponding pulse duration and repetition rate of 549 fs and 105 MHz respectively. Optimised pulse durations ...
      2018-03-15