Now showing items 21-40 of 90

    • Gamification in business 

      Дворецкая, А. А. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматривается понятие геймификации, преимущества и недостатки ее внедрения в бизнес-процессы.
      2023-07-13
    • How to improve aviation in Belarus 

      Эртман, Д. В. (БНТУ, 2022)
      Эта статья о роли авиакомпаний в мире и проблемах в этом секторе. В статье предложены некоторые советы, которые могли бы помочь улучшить положение авиакомпаний в Беларуси.
      2022-06-22
    • Human capital as the greatest asset 

      Мороз, Т. В. (БНТУ, 2019)
      Few companies can now realistically be valued only in terms of their physical assets (factories, buildings, machines, equipment, implements, etc.), and in most business employees are a major influence on whether any profit is made. With computer-based technology competing companies can increasingly copy each other, and that it is people who make a company stand out from the crowd. ...
      2019-08-14
    • Industrial marketing: are belarusian enterprises able to use this tool? 

      Коник, А. В. (БНТУ, 2019)
      Industry is one of the leading sectors of the economy of the Republic of Belarus. However, there is much to develop even in the leading industry. Competent use of industrial marketing is an effective way of marketing products used in production by industrial enterprises. Sales volumes of Belarusian industrial products are small in comparison to Western countries where industrial ...
      2019-08-09
    • Innovative business models in the Republic of Belarus 

      Козинец, Ю. M. (БНТУ, 2023)
      В данной статье описываются такие новаторские и инновационные бизнес-модели, как круговая доставка, платформы обмена и совместного использования и продукт как услуга. Все эти бизнес-модели работают в условиях циркулярной экономики. В статье также анализируется использование этих бизнес-моделей.
      2023-07-13
    • Kommunarka during the economic crises in 2022 

      Высоцкая, A. В. (БНТУ, 2023)
      Данная статья рассматривает влияние санкций 2022 года на развитие и деятельность крупного белорусского предприятия «Коммунарка». Определены основные трудности, с которыми столкнулась фабрика, и указаны антикризисные меры, благодаря которым удалось сохранить качество и доступность продукции для основных потребителей.
      2023-07-13
    • Language barriers in branding 

      Цекало, T. А. (БНТУ, 2022)
      Основная проблема компаний, распространенных по всему миру, – адаптировать их логотип и название к культурным и языковым особенностям. В данной статье описаны стратегии, которые следует выбрать организациям для привлечения аудитории из других стран. Результатом работы являются решения проблемы языковых барьеров, предполагающие мировую известность, лояльность клиентов и существенное ...
      2022-07-26
    • Leader or manager 

      Ломако, Ю. А. (БНТУ, 2019)
      In the modern world it isn’t enough to be a manager, it needs to be a leader for successful management of a company and project teams. Each leader has a specific set of skills that inspire the team to follow him. We can say that these qualities are different in all branches of business. Today, there is no clear answer to the question whether leadership qualities are inborn or ...
      2019-08-12
    • Let's read and discuss business articles 

      Сорокина, А. И.; Перепечко, Н. Н.; Конакорова, Т. Н. (БНТУ, 2014)
      Настоящее учебно-методическое пособие составлено в соответствии с программой курса делового английского языка для студентов экономических специальностей. Пособие содержит аутентичные тексты, предназначенные для совершенствования умений изучающего чтения в рамках данного курса. Приводимые в пособии тексты могут быть использованы для самостоятельной внеаудиторной работы студентов, ...
      2014-05-06
    • Marketing in the conditions of digital technology development 

      Тюминкина, М. Н. (БНТУ, 2022)
      Статья описывает цифровые технологии и влияние их на маркетинг. Цифровой маркетинг – новая и современная деятельность, которая повлияла на структуру рынка и стала причиной глобальных изменений в нашем мире. В статье раскрываются возможности цифрового маркетинга как для потребителей, так и для производителей.
      2022-06-22
    • Measuring design 

      Володось, А. Л. (БНТУ, 2019)
      One of the key questions for many companies is how the value of design can be measured. Being able to measure the ROI of design is important for three reasons. First of all, business needs to know the real value of investments in design. Secondly, design managers and leaders are often asked to provide evidence of success. And thirdly, design is often utilized to meet business ...
      2019-08-09
    • Modern business trends in 2023 

      Суходольская, Д. В. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматриваются основные современные тренды, характерные для бизнеса в 2023 году, а также приводятся примеры бизнес-идей, соответствующие данным трендам.
      2023-07-13
    • Neuromarketing – the management of consumer mass consciousness 

      Орлова, А. А. (БНТУ, 2019)
      The article reveals the concept of neuromarketing, studied the history of its appearance. The spheres of use of this concept, its influence on sales and brand image are revealed.
      2019-08-14
    • Non-material motivation 

      Коник, А. В. (БНТУ, 2019)
      Despite the fact that in today's world we often hear about new technologies, scientific-technical progress, a human remains the main capital that can help companies to achieve incredible heights. There are thousands of employees under the control of senior management in large companies. To manage employees is one thing, but to organize their work effectively is difficult enough. ...
      2019-12-06
    • Origins of stereotyping in advertising 

      Алтухова, Ю. С. (БНТУ, 2019)
      The synergetic approach to creating modern advertising requires rigorous analysis. Otherwise irreversible consequences occur. Sometimes those tiny issues implicitly appear on the surface, covering delicate areas of our lives. The idea is to eliminate the problem in its infancy. Some approaches are considered to understand the roots of negative results and prevent adverse effects.
      2019-08-09
    • Outsourcing as a new form of business management 

      Войшнис, А. В. (БНТУ, 2023)
      В данной статье описывается понятие аутсорсинга, а также его особенности, недостатки и преимущества. Этот вопрос является важным для рассмотрения, так как непосредственно связан с организацией работы компании и улучшением её производительности.
      2023-07-06
    • Product placement as an effective technology of promotion 

      Орлова, А. А. (БНТУ, 2019)
      Product placement is one of the innovative and effective methods of product promotion. It is not a new phenomenon, and manufacturers abroad are actively using these technologies. Using this marketing technology has its own positive and negative sides. In domestic practice of promoting and increasing brand awareness, it has not yet found a proper usage.
      2019-12-06
    • Psychology of color in marketing and branding 

      Нестеренко, Э. К. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматривается понятие влияния цвета на человеческое восприятие, ассоциации, вызываемые им, а также особенности использования различных цветов и оттенков в рекламе.
      2023-07-13
    • Rebranding: benefits, risks and ways of eliminating failures 

      Шилович, У. В. (БНТУ, 2021)
      В этой статье описывается суть процесса ребрендинга, причины для его проведения, выгоды, риски, вызванные проведением ребрендинга и требования по его успешному созданию.
      2021-06-22
    • Recommendations for improving airline service 

      Дворецкая, А. А. (БНТУ, 2022)
      В данной статье рассматривается понятие сервиса, клиентского опыта, их роль в развитии стратегии авиакомпании и рекомендации по улучшению качества сервиса.
      2022-06-22