Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Динамические характеристики опор автомобильных весов

Thumbnail
Authors
Савченко, А. Л.
Минченя, Н. Т.
Журавский, А. А.
Берхин, Е. В.
Date
2017
Publisher
БелГИМ
Bibliographic entry
Динамические характеристики опор автомобильных весов / А. Л. Савченко [и др.] // Метрология и приборостроение. – Минск : БелГИМ, 2017. – № 4. – С. 22-26.
Abstract
В статье рассматривается динамика пружинной весоизмерительной системы на основе цилиндрических прорезных пружин. Учет динамических характеристик упругой системы при проектировании и изготовлении весов позволит повысить достоверность результатов взвешивания. Исследованы динамические характеристики пружин и экспериментально определен их коэффициент демпфирования. Исследованы компьютерные модели подвижной системы автомобильных весов. Сделан вывод, что для получения достоверных результатов взвешивания потребуется дополнительная процессорная обработка сигнала с учетом как реальных динамических характеристик подвижной системы, так и скорости движения транспортного средства.
Abstract in another language
This article describes the dynamics of spring weight measuring system on the basis of cylindrical cut springs. Account of dynamic characteristics of resilient system when designing and manufacturing of balances will allow to increase the validity of weighing results. It provides investigations of dynamic characteristics of springs and experimentally determined factor of springs deformation. It also provides computer models of vehicle balance mobile system. The outcome is that in order to obtain valid weighing results additional signal processing will be needed taking into account real dynamic characteristics of mobile system and the speed of motor vehicles.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/54292
View/Open
Статья (174.8Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us