Методологические проблемы модернизации в Республике Беларусь (к 50-летию научной школы в области исследования модернизации экономики)
Another Title
Methodological problems of modernization in the Republic of Belarus (to the 50th anniversary of the scientific school in the field of the economy modernization research)
Bibliographic entry
Васюченок, Л. П. Методологические проблемы модернизации в Республике Беларусь (к 50-летию научной школы в области исследования модернизации экономики) = Methodological problems of modernization in the Republic of Belarus (to the 50th anniversary of the scientific school in the field of the economy modernization research) / Л. П. Васюченок // Экономическая наука сегодня : сборник научных статей / Белорусский национальный технический университет, Факультет технологий управления и гуманитаризации, Кафедра «Экономика и право» ; редкол.: С. Ю. Солодовников (пред. редкол.). – Минск : БНТУ, 2018. – Вып. 8. – С. 5-15.
Abstract
Методологические основы объединения усилий ученых, деловых кругов и государственных деятелей в интенсификации модернизации в стране нуждаются в широкой дискуссии и творческом развитии. В качестве методологической базы модернизации в республике коллектив ученых, представленный сегодня научной школой в области исследования модернизации экономики, предлагает субъектный подход как платформу разработки преобразований в республике. Интеллектуальный потенциал школы, созданный напряженным трудом многих поколений белорусских ученых, может служить решению насущных и перспективных проблем развития экономики и общества.
Abstract in another language
The methodological basis for cooperation of the efforts of scientists, business circles and statesmen in the intensification of modernization in Belarus needs a broad discussion and creative development. As a methodological basis for modernization in the republic, a team of scientists, represented today by the scientific school in the field of the economy modernization research, offers a subject approach as a platform for the development of transformations in the
republic. The intellectual potential of the school, created by the hard work of many generations of Belarusian scientists, can serve the solution of vital and perspective problems of economic and social development.