Show simple item record

dc.contributor.authorСухарева, Л. А.
dc.contributor.authorШухман, М. Э.
dc.contributor.authorПальцун, И. Н.
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2019-01-18T09:40:30Z
dc.date.available2019-01-18T09:40:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationСухарева, Л. А. Философия индивидуализации обучения как составная философии образования = Philosophy of individualization of training as compositional philosophy of education / Л. А. Сухарева, М. Э. Шухман, И. Н. Пальцун // Организация и нормирование труда: наука, образование, практика : сборник научных трудов / Белорусский национальный технический университет, Учреждение "Научно-исследовательский институт труда Министерства труда и социальной защиты Республики Беларусь" ; редкол.: О. С. Голубова [и др.]. – Минск : БНТУ, 2018. – С. 242-247.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/48766
dc.description.abstractВ контексте развития современной науки рассмотрено понятие философии индивидуализации обучения как составной части философии образования. Это позволило доказать, что личностно-ориентированное обучение находится в состоянии движения от учащегося до содержания и методики, а не наоборот, учитывает его технологические и индивидуальные особенности во всех измерениях учебно-воспитательного процесса, утверждает субъект-субъектные отношения. В основе методологии определения профессиональных и социальных компетенций должна отражаться философия образования и ее составная – философия индивидуализации обучения.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleФилософия индивидуализации обучения как составная философии образованияru
dc.title.alternativePhilosophy of individualization of training as compositional philosophy of educationru
dc.typeArticleru
local.description.annotationIn the context of the development of modern science, the concept of the philosophy of individualization of education as an integral part of the philosophy of education is considered. This made it possible to prove that student-centered learning is in a state of movement from the student to the content and methodology, and not vice versa, takes into account its technological and individual characteristics in all dimensions of the educational process, the subject-subject relationship asserts. The methodology of the definition of professional and social competencies should reflect the philosophy of education and its component - the philosophy of the individualization of education.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record