Show simple item record

dc.contributor.authorЛапицкая, Н. В.
dc.contributor.authorШульдова, С. Г.
dc.contributor.authorСаркисян, Г. Ф.
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2018-10-26T11:19:06Z
dc.date.available2018-10-26T11:19:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationЛапицкая, Н. В. К вопросу о разработке учебных планов поколения 3+ для специальности ИТ-профиля = To the question of development curriculum of generation 3+ for the IT profession / Н. В. Лапицкая, С. Г. Шульдова, Г. Ф. Саркисян // Системный анализ и прикладная информатика. - 2018. - №3. - С. 70-75.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/48200
dc.description.abstractСтатья посвящена вопросам разработки учебного плана нового поколения для ИТ-специальности. Для определения состава базовых профессиональных компетенций проанализированы требования ведущих ИТ-компаний и международные стандарты. Предложена модель подготовки инженера-программиста в виде графа формирования компетенций. Модель позволяет определить траекторию и трудоёмкость формирования компетенции, а также оптимизировать учебный план специальности.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleК вопросу о разработке учебных планов поколения 3+ для специальности ИТ-профиляru
dc.title.alternativeTo the question of development curriculum of generation 3+ for the IT professionru
dc.typeArticleru
local.description.annotationThe article is devoted to the development of a new generation curriculum for the IT profession. The requirements of leading IT companies and international standards were analyzed to determine the composition of the core competencies. A model for the training of a software engineer in the form of a graph of the formation of competencies is proposed. The model makes it possible to determine the trajectory and labor intensity of forming competencies, and also to optimize the curriculum of the specialty.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record