Show simple item record

dc.contributor.authorЛобашов, А. О.ru
dc.contributor.authorДульфан, С. Б.ru
dc.contributor.authorПрасоленко, А. В.ru
dc.contributor.authorДоля, К. В.ru
dc.contributor.authorБурко, Д. Л.ru
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2018-02-09T08:07:36Z
dc.date.available2018-02-09T08:07:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationИсследование спроса на «перехватывающие» парковки = Demand Research for “Park and Ride” Parking Lots / А. О. Лобашов [и др.] // Наука и техника. – 2018. – № 1. - С. 42-50.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/37522
dc.description.abstractВ статье приведены результаты исследований спроса на «перехватывающие» парковки в городе Харькове. Проанализированы выполненные ранее исследования по проблеме изучения спроса на них и определены недостатки существующих методов. Представлена методика исследований спроса на «перехватывающие» парковки в Харькове, которая основана на моделировании распределения транспортных корреспонденций по сети города и анкетном опросе водителей автомобилей. Полученные в результате исследований данные позволили сегментировать спрос на «перехватывающие» парковки в г. Харькове по различным признакам. Определено распределение транспортного спроса водителей пригородных зон в зависимости от регулярности поездок в город на личных автомобилях. Произведена оценка удовлетворенности водителей эффективностью их передвижений по городу. На основе моделирования распределения транспортных корреспонденций проведено сегментирование транспортного спроса в узлах возможного расположения «перехватывающих» парковок по признаку расстояния сообщения по городу. По данным анкетного опроса водителей автомобилей определена величина спроса на «перехватывающие» парковки в Харькове в зависимости от условий предоставлений услуг. Установлено, что условия предоставления услуг в парковании в значительной степени определяют спрос на «перехватывающие» парковки. Анализ результатов сегментирования спроса на «перехватывающие» парковки показал, что в современных условиях спрос на этот вид парковок в г. Харькове находится на достаточно низком уровне, а при расстоянии сообщения по городу до 5 км практически отсутствует. Определены параметры зависимости спроса на «перехватывающие» парковки от расстояния сообщения по городу. Полученные результаты исследований являются исходными данными для определения потребности в «перехватывающих» парковках.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleИсследование спроса на «перехватывающие» парковкиru
dc.title.alternativeDemand Research for “Park and Ride” Parking Lotsen
dc.typeArticleru
dc.identifier.doi10.21122/2227-1031-2018-17-1-42-50
local.description.annotationThe paper presents results of demand research for “park and ride” parking lots in the city of Kharkiv. The analysis of the previous research pertaining to demand for “park and ride” parking lots has been carried out in the paper. Disadvantages of the existing methods have been identified as well. A methodology in research on demand for “park and ride” demand for “park and ride” parking lots in the city of Kharkiv according to various characteristics. Distribution of traffic parking lots in the city of Kharkiv has been developed and it is based on modelling of transportation correspondence distribution on traffic networks and a questionnaire survey of car drivers. The obtained data have made it possible to segment the demand for drivers representing suburban areas according to frequency of visits to the city by private cars has been determined in the paper. Drivers’ satisfaction with their efficient movement through the city has been assessed in the paper. Segmentation of traffic demand in the places of possible locations for “park and ride” parking lots has been made according to urban transportation distance and on the basis of modelling distribution of transport correspondences. Quantity demanded for “park and ride” parking lots in the Kharkiv city in dependence to conditions for services has been calculated according to a questionnaire survey of car drivers. It has been established that conditions for parking services significantly determine the demand for “park and ride” parking lots. Analysis of segmentation results concerning the demand for “park and ride” parking lots has shown that under current condions demand for this type of parkings in Kharkiv is at rather low level and they are practically absent in case of 5 km urban transportation distance. Parameters demonstrating dependence of demand for “park and ride” parking lots on transportation distance through the city have beendetermined in the paper. The obtained results of the research are considered as initial data to study demand for “park and ride” parking lots.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record