Now showing items 21-40 of 48

    • Let's Improve Your Business English Skills (Market Leader Elementary) 

      Буланова, Н. П.; Волейко, Г. В. (БНТУ, 2013)
      Методическое пособие предназначено для студентов экономических специальностей факультета маркетинга, менеджмента, предпринимательства Белорусского национального технического университета.
      2020-03-06
    • Marketing techniques in modern advertising 

      Федорова, О. А. (БНТУ, 2020)
      In this article, the main task of modern marketing is formulated - the study of consumption motives. The basic marketing techniques for influencing the consumer are studied. The examples of advertising moves of famous world brands are given.
      2020-10-05
    • Marketplace as a new segment of E-commerce 

      Зеленко, Е. В. (БНТУ, 2019)
      The article deals with the issues related to the essence, special features and advantages of the marketplace – a new segment of e-commerce. Its development in the Republic of Belarus and abroad is also considered.
      2019-08-09
    • Modern advertising technologies in Belarus 

      Воронова, E. И. (БНТУ, 2023)
      В современном мире реклама играет важную роль в экономике. Постепенно она заполняет все сферы общества и каждого отдельного человека в целом. Реклама выходит на новый уровень, потому что все, что нас окружает, есть реклама. В данной работе рассматриваются новые рекламные технологии, используемые в Республике Беларусь.
      2023-07-13
    • Modern trends in staff training in organizations 

      Качанович, В. В. (БНТУ, 2020)
      The article deals with modern trends in the field of training of working personnel in organizations. Various training methods used by organizations for their employees are analyzed, the advantages and disadvantages of the analyzed approaches are considered.
      2020-10-05
    • National language and symbols in advertising as a means to enhance customers’ loyalty 

      Букель, А. А.; Козлова, Н. В. (БНТУ, 2022)
      Использование национальной символики в рекламе является методом маркетингового продвижения продукции. Размещение национальных символов в рекламе и на упаковке продукта помогает показать принадлежность к определенной стране, способствует повышению лояльности потребителей. Покупатели доверяют местным производителям и выделяют национальную продукцию среди аналогов. Национальный бренд ...
      2022-06-22
    • Nontraditional marketing research: empirical marketing 

      Высоцкий, А. Д. (БНТУ, 2019)
      This article considers empirical marketing with the most vivid examples of the use of this method in marketing research. Recommendations for the application of effective influence on the consumer, attracting a larger number of customers, product promotion are given. The criteria required for a good experiential marketing company are also considered.
      2019-08-09
    • Outstaffing as a method of personnel management 

      Зеленко, E. В. (БНТУ, 2020)
      The article deals with the theoretical aspects of outsourcing, its status in the framework of crisis management. It identifies advantages and disadvantages that will help to optimize business processes and reduce out staffing services risks.
      2020-10-05
    • Partial bank reservation and its consequences 

      Качанович, В. В. (БНТУ, 2019)
      Today, commercial banks are trying to maximize profits by all sorts of sophisticated methods. One of these ways, known to usurers centuries ago, is partial reservation. This article deals with the mechanisms of operation of this method, as well as the reasons why, by resorting to this kind of methods, banks risk becoming vulnerable in critical situations.
      2019-12-06
    • Prevent causes, consequences and ways to economic wars 

      Колосовская, К. Ю. (БНТУ, 2023)
      Экономические войны становятся все более частым явлением в мире. Они возникают из-за конкуренции между странами за ресурсы и рынки, а также из-за политических разногласий. Экономические войны имеют серьезные последствия для экономики и жизни людей. В статье рассматриваются причины экономических войн и способы их предотвращения.
      2023-07-13
    • Product placement: hidden advertising technology 

      Воробьева, К. К. (БНТУ, 2019)
      It is impossible to imagine the modern world without advertising. It is generally accepted that advertising is the engine of commerce. Due to advertising, consumers can easily learn about the appearance of new products or services or about various discounts and promotions on the existing products. Nowadays, advertising is distributed not only on television, radio or in newspapers, ...
      2019-08-09
    • Psycolgy of consumer behaviour 

      Гришанович, К. А. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the field of economic psychology, which studies the psychological characteristics of consumer behavior and attitudes toward goods and services, the psychology of consumption.
      2020-10-05
    • Sampling as a tool of sales effectiveness increase 

      Мойсеевич, Э. В. (БНТУ, 2019)
      Sampling is considered as a tool to increase sales efficiency in this article. Particular attention is paid to its advantages and disadvantages, as well as the difficulties that the company may face when conducting this activity. Based on the analysis, it is possible to make a conclusion that the use of this method is appropriate.
      2019-08-14
    • Securities in the financing activities of the enterprise 

      Цицилин, А. А. (БНТУ, 2019)
      To date, in a rapidly changing economy, there are different methods of financing the activities of the enterprise. This article deals with such a tool for financing economic activities as the securities market, its advantages and functions in ensuring the activities of organizations.
      2019-12-06
    • Small business in Germany in today's global economy 

      Воронова, Е. И. (БНТУ, 2023)
      В статье анализируется сущность роли малого бизнеса Германии в современной мировой экономике и отличительные черты ведения бизнеса в Германии, условия ведения бизнеса и развития потенциала предпринимателей. Также рассмотрены налоговая система страны и трудности, с которыми сталкивается бизнес при взаимодействии ней, которая реализуется в более сложной форме, чем в нашей стране.
      2023-07-06
    • Small business in the Republic of Belarus 

      Крук, Д. А. (БНТУ, 2022)
      В статье на основе статистических данных анализируется состояние малого бизнеса в Республике Беларусь. В контексте рассмотрены основные проблемы ведения бизнеса.
      2022-07-26
    • Social media marketing for small businesses 

      Курбанова, З. (БНТУ, 2022)
      С каждым годом различные компании все больше интегрируются с социальными сетями. Для владельцев малого бизнеса это отличная возможность повысить узнаваемость своего бренда и найти новых клиентов, не делая при этом особых затрат.
      2022-07-26
    • Social networks in marketing 

      Корбут, А. Н. (БНТУ, 2020)
      In this article the issue of selling products on social networks is considered. Also, marketing tools with the help of which an entrepreneur can carry out marketing on social networks are studied.
      2020-10-05
    • Special features of modern internet-marketing 

      Куликович, Е. В. (БНТУ, 2019)
      Different ways to promote business on the Interet on the example of the social network Instagram are considered in this article. The main objective of the study is to systematize the principles of advertising business in social networks to compile a personalized advertising trajectory. The proposed models will be useful in building individual advertising strategies within the ...
      2019-08-09
    • The role of cultural awareness in business communication 

      Букель, А. А. (БНТУ, 2021)
      Деловое общение стало неотъемлемой частью современного мира. Для успешного общения нужно не только уметь грамотно выражать свои мысли, но и понимать собеседника и его интересы.
      2021-06-22